23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2024/S 024-069634
Offentliggjort
02.02.2024
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Boligkontoret Fredericia

Outsourcing af vaskeridrift af 40 afdelingers 118 fællesvaskerier til en professionel aktør


Boligkontoret Fredericia

69634-2024 - Konkurrencevilkår Danmark-Fredericia: Drift af vaskeri
OJ S 24/2024 02/02/2024
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1.
Navn og adresser
Officielt navn: Boligkontoret Fredericia
CVR-nummer : 27006531
Postadresse : Vesterbrogade 4
By : Fredericia
NUTS-kode : DK032 Sydjylland
Postnummer : 7000
Land : Danmark
Kontaktperson: steen Jensen
Telefon : +45 20515657
Internetadresse(r):
I.3.
Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på : https://boligfa.ajoursystem.net/Tender/DirectLink/dc111654-479d-4d54-b78d-ddb388fb5e47
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4.
Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5.
Hovedaktivitet
Boliger og offentlige faciliteter

Del II: Genstand

II.1.
Udbuddets omfang
II.1.1.
Betegnelse
Outsourcing af vaskeridrift af 40 afdelingers 118 fællesvaskerier til en professionel aktør
II.1.2.
Hoved-CPV-kode
98311200 Drift af vaskeri
II.1.3.
Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4.
Kort beskrivelse
Med nærværende EU-udbud ønsker Ordregiver, at udbyde al vaskeridrift af de 40 afdelingers 118
fællesvaskerier til en professionel aktør. Herved forstås, at Ordregiver ønsker at overlade al installation,
montering, drift, løbende udskiftning, service og vedligeholdelse af de pågældende vaskeriers maskiner, anlæg
og faciliteter til den vindende Tilbudsgiver. (Outsourcing)
II.1.5.
Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms : 60 000 000,00 DKK
II.1.6.
Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter : nej
II.2.
Beskrivelse
II.2.3.
Udførelsessted
NUTS-kode : DK032 Sydjylland
II.2.4.
Beskrivelse af udbuddet
Med nærværende EU-udbud ønsker Ordregiver, at udbyde al vaskeridrift af de 40 afdelingers 118
fællesvaskerier til en professionel aktør. Herved forstås, at Ordregiver ønsker at overlade al installation,
montering, drift, løbende udskiftning, service og vedligeholdelse af de pågældende vaskeriers maskiner, anlæg
og faciliteter til den vindende Tilbudsgiver. (Outsourcing)
II.2.5.
Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6.
Anslået værdi
Værdi eksklusive moms : 60 000 000,00 DKK
II.2.7.
Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder : 180
Denne kontrakt kan forlænges : nej
II.2.10.
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning : nej
II.2.11.
Oplysninger om optioner
Optioner : nej
II.2.13.
Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program : nej
II.2.14.
Yderligere oplysninger
Der er tale om 40 kontrakter gældende for i alt 118 fællesvaskerier der skal totaldriftes i en kontraktperiode på
15 år af den samme økonomiske aktør. Den estimerede omsætning angivet i nærværende bekendtgørelse skal
derfor alene betragtes som Ordregivers bedst mulige skøn og kan ikke garanteres på nogen måde

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1.
Betingelser for deltagelse
III.1.2.
Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3.
Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet

Del IV: Procedure

IV.1.
Beskrivelse
IV.1.1.
Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3.
Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8.
Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen : ja
IV.2.
Administrative oplysninger
IV.2.2.
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato : 04/03/2024 Tidspunkt : 12:00
IV.2.3.
Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4.
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse
Dansk
IV.2.6.
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder : 44 ( fra den anførte dato for modtagelse af bud )
IV.2.7.
Betingelser for åbning af bud
Dato : 04/03/2024 Tidspunkt : 13:00
Sted : Fredericia

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1.
Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb : nej
VI.2.
Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3.
Yderligere oplysninger
VI.4.
Klageprocedurer
VI.4.1.
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse : Toldboden 2
By : Viborg
Postnummer : 8800
Land : Danmark
E-mail : klfu@erst.dk
Internetadresse : http://www.klfu.dk
VI.4.3.
Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er) : Præcise oplysninger om klagefrist(er): FRISTER FOR INDGIVELSE AF KLAGER Klage over prækvalifikation: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 1. Klage over tildeling af en kontrakt: Klage over tildeling af en kontrakt skal være indgivet 45 kalenderdage, efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har tildelt/indgået kontrakt, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 1. Klage over tildeling under en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud): Klage over tildeling af en kontrakt under en rammeaftale med genåbning af konkurrencen skal være indgivet 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen er tildelt/indgået, hvis denne underretning indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 2. Klage over tildeling af en rammeaftale: Klage over tildeling af en rammeaftale skal være indgivet 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 3. Klage over direkte tildeling: Klage over, at ordregiver i strid med udbudsloven har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder en begrundelse for ordregivers beslutning om at tildele kontrakten direkte, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 3. Klage over offentlige indkøb under tærskelværdien: Klage over overtrædelser af indkøb under tærskelværdien skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, hvem ordregiver har besluttet at indgå kontrakt med, hvis underretningen indeholder en begrundelse; og 6 måneder efter at ordregiver har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, hvis underretningen indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 4, nr. 1 og 2. Klage over prækvalifikation for indkøb under tærskelværdien skal være indgivet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 5.
VI.4.4.
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence og Forbrugerstyrrelsen
Postadresse : Carl Jacobsensvej 35
By : Valby
Postnummer : 2500
Land : Danmark
Internetadresse : http://www.kfst.dk
VI.5.
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse
30/01/2024

Send til en kollega

0.048